Onze artiesten
Hadrien Baudot
Regisseur
Hadrien Baudot is al 10 jaar actief als regisseur, producent, acteur, zanger, decorontwerper en geluidstechnicus in Vlaanderen. In 2023 won hij de prijs voor de beste theaterproductie in Leuven (Euripide prijs) en Vlaanderen (Landjuweel) voor zijn muziektheaterproductie over Mozart (zelfgeschreven dialogen op muziek van Franz von Suppé, internationale samenwerking met de Italiaans-Schotse dirigent Dario Salvi, een wereldkenner van Auber en Suppé). Als zanger treedt Hadrien regelmatig op tijdens concerten als tenor en neemt hij deel aan producties zoals die in de Lyric Studio van het Palais des Beaux-Arts in Charleroi, waar hij te horen was in ‘Carmen’ van G. Bizet, ‘Die Zauberflöte’ van W.A. Mozart en ‘Les Contes d’Hoffmann’ van J. Offenbach.
Maria-Valentina Billeci
Sopraan
Maria-Valentina Billeci heeft drie masterdiploma’s zang van het Conservatoire Royal de Mons. Ze heeft overtuigende ervaring in grote producties. In 2023 was ze laureaat van de Classic Academy georganiseerd door het Orchestre Philharmonique Royal de Liège (OPRL), voerde ze de Shéhérazade van Ravel uit met het OPRL, debuteerde ze in de rol van Michaëla in “Carmen” (G. Bizet) in het Théâtre équestre de Bretagne en nam ze deel aan het recital van Franse Mélodies rond Ravel, Debussy, Chausson en Fauré georganiseerd door het Brusselse operettetheater. Eerder nam ze deel aan talrijke andere opera- en operetteproducties, met name in het Palais des Beaux Arts in Charleroi (waar ze Berta speelde in “Il Barbiere di Seviglia” van G. Rossini), en als professioneel koorzangeres in het koor van de de Opéra Royal de Wallonie-Liège en de Munt in Brussel.
Gianna Cañete Gallo
Sopraan
De Belgisch-Uruguayaanse sopraan Gianna Cañete Gallo studeerde aan het Koninklijk Conservatorium van Brussel en het Luigi Cherubini Conservatorium van Florence en vervolgens, dankzij een Rotary International-beurs, aan de Hochschule für Musik in Neurenberg. Winnaar van de “New Talents of Lyric Art” in 2016, waar ze ook de Publieksprijs ontving, ze won de 1e prijs in de nationale operettewedstrijd “Brussel Operettetheater” in 2019. Haar carrière brengt haar ertoe op te treden als solist in opera, oratorium en kamermuziek, in Zuid-Amerika, Frankrijk, Italië, Nederland en Duitsland op verschillende internationale festivals. Ze zong onder meer in de Opera Royal de Wallonië, het Théâtre royal du Parc, het Kaaitheater en het Théâtre des Martyrs in Brussel, het Offenbach Festival in Etretat, het Théâtre Astra in Malta en het Göggingen Parktheater. Tijdens masterclasses kon ze profiteren van het advies van Lisette Oropesa, Laura Claycomb, Nadine Denize, José Van Dam, Anna Tomowa-Sintow, Jennifer Larmore en Andreas Scholl.
Catherine Maufroy
Sopraan
Catherine Maufroy werd op 9-jarige leeftijd lid van het Kinderkoor van de Munt, waar ze haar roeping voor operazang ontdekte. In 2011 behaalde ze haar bachelordiploma aan het Conservatorium van Maastricht met grote onderscheiding, in de klas van Frans Kokkelmans, en twee jaar later een eerste prijs in geavanceerde studies aan het Regionaal Conservatorium van Valenciennes, bij Daniel Ottevaere. In 2015 werd Catherine lid van Lionel Lhote’s klas aan het Koninklijk Conservatorium Brussel, waar ze haar Master met onderscheiding behaalde. Ze werd geselecteerd om deel te nemen aan de Udo Reinemann Masterclasses in de Munt met o.a. Christianne Stotijn, Bernarda Fink, Anne Sofie von Otter, Olaf Bär en Barbara Bonney. Catherine stond op de planken als Gabrielle (Quatre Jours à Paris – F. Lopez), Saffi (Le Baron Tzigane – J. Strauss II) met de Société Royale des Matelots de la Dendre, en Caroline (La Chauve-Souris – J. Strauss II) en Simone (Les mousquetaires au couvent- L. Varney) met Lionel Lhote. Momenteel traint ze bij Gabrielle Philiponet (Frankrijk), Nelly Miricioiu (UK) en Annick Massis (Frankrijk) en Philippe Riga (België).
Jean-Denis Piette
Bas Bariton
Jean-Denis Piette behaalde in 2023 een masterdiploma orgel bij Jean-Baptiste Monnot aan het Institut Royal Supérieur de Musique et de Pédagogie (IMEP) in Namen. Tegelijkertijd studeerde hij zang bij Benoît Giaux en Françoise Viatour (bij wie hij ook afstudeerde in 2024). Zijn activiteiten leidden ertoe dat hij toetrad tot het programma van de MM Academy in de Koninklijke Muntschouwburg, eerst als koorzanger en later als solist in producties van “Parsifal”, “Falstaf” en “Pikovaya Dama”. Dit gaf hem de kans om samen te werken met Alain Altinoglu en Nathalie Stutzmann. Hij nam ook twee keer deel aan de operastudio van het Palais des Beaux-Arts in Charleroi, in producties van W.A. Mozarts ‘De Toverfluit’ en J. Offenbachs ‘De vertellingen van Hoffmann’, waar hij samenwerkte met Marcel Vanaud en Karine Van Hercke. In 2024, net nadat hij de rol van Sarastro vertolkte in de Opéra Grand Avignon, vertolkte hij́ een vervanger in de hedendaagse creatie Brodeck bij het Opera Ballet Vlaanderen en nam vervolgens deel aan het Concours International d’Art Lyrique de Namur waar hij de eerste prijs en de publieksprijs won.
Daniela Rodó
Pianiste
Daniela Rodó studeerde aan de gerenommeerde Central Music School van het Moskouse PI Tsjaikovski Staatsconservatorium onder professor Anatoly Ryabov. Daarna behaalde ze een Bachelor in Piano Performance aan de Royal Academy of Music in Londen onder de voogdij van Diana Ketler en Pascal Nemirovski, en een Master met de hoogste onderscheiding aan het Conservatoire Royal de Bruxelles onder professor Aleksandar Madzar. Ze studeerde ook aan de Escuela Superior de Música Reina Sofía bij Dmitri Bashkirov en Denis Lossev. In 2021 ontving ze de prijs ‘Alumna Sobresaliente’ van Hare Majesteit Koningin Sofía van Spanje. Ze heeft meerdere malen als soliste opgetreden in het Nationaal Theater van Costa Rica voor verschillende Latijns-Amerikaanse staatshoofden. Ze heeft ook opgetreden voor Zijne Majesteit Felipe VI van Spanje en de ambassadeurs van de Europese Unie in Costa Rica. Daniela Rodó heeft opgetreden in de Verenigde Staten, Rusland, Engeland, Spanje en België. Ze heeft de eerste prijs gewonnen in verschillende internationale concerten, waardoor ze heeft opgetreden in theaters zoals de Weill Recital Hall van Carnegie Hall in New York.
Damien Vliegen
Bariton
Damien Vliegen heeft een passie voor opera en treedt op sinds 2017. Zijn ontmoetingen leidden al snel tot deelname aan operaproducties in binnen- en buitenland. Hij kan bogen op een gevarieerd repertoire. Zijn meest opvallende rollen zijn Orpheus in “Orpheus in de onderwereld” van J. Offenbach, Danilo in “Die Lustige Witwe” van F. Lehár en Dancaïre in een productie van “Carmen” van G. Bizet in het Théâtre Royal de Mons. Hij speelde Monostatos in “Die Zauberflöte” van W.A. Mozart in het Palais des Beaux-Arts in Charleroi, en zong de rol van Samuel in de Engelse operette “The Pirates of Penzance” van Gilbert & Sullivan in de Royal Hall in Harrogate (UK), evenals de rol van Prins Saphir in “Blauwbaard” van J. Offenbach. Onlangs speelde hij Spalanzani in “Les Contes d’Hoffmann” van J. Offenbach in het Palais des Beaux-Arts in Charleroi. Hij nam deel aan Master Classes met vooraanstaande zangers als Marcel Vanaud en Lionel Lhote.