David Miller
Muzikaal Leider
De Belgisch/Amerikaanse musicus David Miller kan bogen op een muzikale carrière van 40 jaar in Brussel als pianist, dirigent en componist. Tussen 1976 en 1987 was David repetitor aan de Munt Opera in Brussel, een rol die hij opnieuw vervulde tussen 2003 en 2012. Andere Europese Opera huizen waar David heeft gewerkt waren onder meer La Bastille, Toulouse, Dresden, La Scala evenals de zomerfestivals in Bayreuth en Pesaro. Als dirigent heeft David, naast het assisteren van John Pritchard, Giuseppe Sinopoli en Sir Colin Davis, vele publieke uitvoeringen gedirigeerd met het orkest van onder andere La Monnaie, de Opera van Luik, de Opera van Dresden en het Kamerorkest van Wallonië. Hij heeft ook gewerkt met de orkesten van de Opera huizen van Santiago de Chili en Genua. Als componist heeft David vele werken op zijn naam gezet. Zijn muzikale komedie “Tom Sawyer” beleefde zijn première in het Cultureel Centrum van Woluwe en kreeg daarna een succesvol vervolg in Hotel Dolce in La Hulpe. Zijn filmmuziek omvat originele stukken en arrangementen voor “The Pencil Murders”, “Le Maitre de Musique”, “L’Année de l’Eveil” en “Farinelli”. Sinds 2013 is David de dirigent en muzikale leider van het Bruocsella Symfonie Orkest. Hij heeft ook concerten gedirigeerd met het Orchestre Camerata van Linkebeek en het BachWerk muziek ensemble.
Alexis Goslain
Regisseur
Opleiding genoten aan het Koninklijk Conservatorium van Brussel onder de leiding van Bernard Marbaix en Charles Kleinberg, behaalde Alexis Goslain in 2000 zijn Eerste Prijs in dramatische kunst en welsprekendheid, bekroond met de Prijs van de Unie van Artiesten. Sindsdien heeft hij zich gevestigd als een toonaangevende figuur in het Belgische theater, zowel op het podium als in regie. Als veelzijdig acteur speelde hij uiteenlopende rollen in werken variërend van Molière tot Florian Zeller. Tegelijkertijd bracht hij zijn talent als regisseur in opmerkelijke producties tot uiting. Hij werkt regelmatig samen met het Théâtre des Galeries (Une idée géniale van Sébastien Castro in 2024; J’ai envie de toi van dezelfde auteur in 2023; La Revue des Galeries van 2018 tot 2022), de Abdij van Villers-la-Ville (Belle en het Beest, naar Madame de Villeneuve in 2025; De Kleine Prins, naar Antoine de Saint-Exupéry in 2021), en het Théâtre de la Toison d’Or (John Lennon: The Last Day van Marc Ysaye in 2020). Zijn toewijding strekt zich ook uit tot het Koninklijk Conservatorium van Brussel, waar hij zeven jaar lesgaf, en tot het co-schrijven van sketches voor het programma Signé Taloche.
Hadrien Baudot
Regisseur
Hadrien Baudot is al 10 jaar actief als regisseur, producent, acteur, zanger, decorontwerper en geluidstechnicus in Vlaanderen. In 2023 won hij de prijs voor de beste theaterproductie in Leuven (Euripide prijs) en Vlaanderen (Landjuweel) voor zijn muziektheaterproductie over Mozart (zelfgeschreven dialogen op muziek van Franz von Suppé, internationale samenwerking met de Italiaans-Schotse dirigent Dario Salvi, een wereldkenner van Auber en Suppé). Als zanger treedt Hadrien regelmatig op tijdens concerten als tenor en neemt hij deel aan producties zoals die in de Lyric Studio van het Palais des Beaux-Arts in Charleroi, waar hij te horen was in ‘Carmen’ van G. Bizet, ‘Die Zauberflöte’ van W.A. Mozart en ‘Les Contes d’Hoffmann’ van J. Offenbach.
Stéphane Stubbé
Beaumarchais
Stéphane Stubbé, acteur opgeleid aan het IAD-theater en vervolgens aan het Centrum voor Theaterstudies in Louvain-la-Neuve, richtte in 1990 het gezelschap Lazzi op. Meer dan twintig zomers lang creëerde het gezelschap Lazzi zomerproducties in het Kasteel van Modave (Huy), die vervolgens in tal van zalen in Wallonië en Brussel werden opgevoerd. Enkele voorbeelden zijn: “To be or not”, “Petits meurtres entre nous”, “Le Barbier de Séville”, “George Dandin”, “RN57” en recentelijk “Ruy Blas” van Victor Hugo in 2017, geregisseerd door Evelyne Rambeaux. Hij was ook de kleurrijke Monsieur Perrichon in het Théâtre Jean Vilar in Louvain-la-Neuve in 2015-2016. Sinds 2009 is hij bij het gezelschap van het Magic Land Theater aangesloten voor enkele gedenkwaardige voorstellingen.
Gianna Cañete Gallo
Susanna
De Belgisch-Uruguayaanse sopraan Gianna Cañete Gallo studeerde aan het Koninklijk Conservatorium van Brussel en het Luigi Cherubini Conservatorium van Florence en vervolgens, dankzij een Rotary International-beurs, aan de Hochschule für Musik in Neurenberg. Winnaar van de “New Talents of Lyric Art” in 2016, waar ze ook de Publieksprijs ontving, ze won de 1e prijs in de nationale operettewedstrijd “Brussel Operettetheater” in 2019. Haar carrière brengt haar ertoe op te treden als solist in opera, oratorium en kamermuziek, in Zuid-Amerika, Frankrijk, Italië, Nederland en Duitsland op verschillende internationale festivals. Ze zong onder meer in de Opera Royal de Wallonië, het Théâtre royal du Parc, het Kaaitheater en het Théâtre des Martyrs in Brussel, het Offenbach Festival in Etretat, het Théâtre Astra in Malta en het Göggingen Parktheater. Tijdens masterclasses kon ze profiteren van het advies van Lisette Oropesa, Laura Claycomb, Nadine Denize, José Van Dam, Anna Tomowa-Sintow, Jennifer Larmore en Andreas Scholl.
Arnaud Lion
Figaro
Na het bestuderen van wiskunde besloot Arnaud Lion lyrische zang te studeren aan het Koninklijk Conservatorium van Luik, eerst in de klas van Véronique Solhosse voor zang, en daarna in die van Natacha Kowalski voor lyrische kunst. Hij nam deel aan verschillende masterclasses en workshops met onder andere Claire Lefilliatre, Céline Scheen en bewegingstrainingen met Patrick Brüll. Hij had de kans om samen te werken met dirigenten zoals Gergely Madaras, Leonardo García-Alarcón en René Jacobs, met wie hij deelnam aan een concerttournee van de opera Carmen, naast Gaëlle Arquez, Thomas Dolié en Sabine Devieilhe. Arnaud Lion heeft ook een grote interesse in het repertoire van de opera comique en operette. Hij vertolkte onder meer de rollen van Estampillo (Violettes Impériales van Scotto), Roger de Lansquenet (Ciboulette van Hahn), D’Estillac (De Vrolijke Weduwe van Léhar) en Brissac (De Musketiers in het Klooster van Varney). Zijn carrière, gekenmerkt door een grote verscheidenheid aan repertoire, maakt hem tot een gepassioneerde artiest die altijd op zoek is naar nieuwe uitdagingen op het podium.
Julie Prayez
Cherubino
Houder van een Master in Zang met de hoogste onderscheiding van het IMEP en een Concertiste-diploma aan de École Normale de Musique de Paris Alfred Cortot, Julie heeft bovendien geprofiteerd van de lessen van gerenommeerde meesters zoals Rosalind Plowright, Edwin Crossley-Mercer, Mariam Sarkissian, Ana Camelia Stefanescu, Sophie Karthäuser en Véronique Gens. Ze treedt op in prestigieuze zalen (Palais des Beaux-Arts de Charleroi, Opéra Royal de Wallonie, Palais des Beaux-Arts de Bruxelles, Opéra de Vichy, Théâtre de Massy) in verschillende rollen, zoals Gabrielle in La Vie Parisienne van J. Offenbach, de Fee in Cendrillon van J. Massenet, Cherubino in Le Nozze di Figaro van W.A. Mozart of Hodel in Fiddler on the Roof van J. Stein. Op het gebied van acteren werd ze bekroond als beste actrice op het Seadance Festival voor haar rol in Lila et Valentin van Adrien Lhommedieu. Ze vertolkt prinses Negroni in Lucrèce Borgia van Victor Hugo, gepresenteerd in de Abdij van Villers-la-Ville en op tournee in zalen zoals het Théâtre Jean Villar en de Wolubilis. Ze is ook het gezicht van de THE MARKERS-campagne van LEE COOPER, die jong Belgisch talent in de kijker zet.
Catherine Maufroy
La Contessa
Catherine Maufroy werd op 9-jarige leeftijd lid van het Kinderkoor van de Munt, waar ze haar roeping voor operazang ontdekte. In 2011 behaalde ze haar bachelordiploma aan het Conservatorium van Maastricht met grote onderscheiding, in de klas van Frans Kokkelmans, en twee jaar later een eerste prijs in geavanceerde studies aan het Regionaal Conservatorium van Valenciennes, bij Daniel Ottevaere. In 2015 werd Catherine lid van Lionel Lhote’s klas aan het Koninklijk Conservatorium Brussel, waar ze haar Master met onderscheiding behaalde. Ze werd geselecteerd om deel te nemen aan de Udo Reinemann Masterclasses in de Munt met o.a. Christianne Stotijn, Bernarda Fink, Anne Sofie von Otter, Olaf Bär en Barbara Bonney. Catherine stond op de planken als Gabrielle (Quatre Jours à Paris – F. Lopez), Saffi (Le Baron Tzigane – J. Strauss II) met de Société Royale des Matelots de la Dendre, en Caroline (La Chauve-Souris – J. Strauss II) en Simone (Les mousquetaires au couvent- L. Varney) met Lionel Lhote. Momenteel traint ze bij Gabrielle Philiponet (Frankrijk), Nelly Miricioiu (UK) en Annick Massis (Frankrijk) en Philippe Riga (België).
Damien Vliegen
Il Conte
Damien Vliegen heeft een passie voor opera en treedt op sinds 2017. Zijn ontmoetingen leidden al snel tot deelname aan operaproducties in binnen- en buitenland. Hij kan bogen op een gevarieerd repertoire. Zijn meest opvallende rollen zijn Orpheus in “Orpheus in de onderwereld” van J. Offenbach, Danilo in “Die Lustige Witwe” van F. Lehár en Dancaïre in een productie van “Carmen” van G. Bizet in het Théâtre Royal de Mons. Hij speelde Monostatos in “Die Zauberflöte” van W.A. Mozart in het Palais des Beaux-Arts in Charleroi, en zong de rol van Samuel in de Engelse operette “The Pirates of Penzance” van Gilbert & Sullivan in de Royal Hall in Harrogate (UK), evenals de rol van Prins Saphir in “Blauwbaard” van J. Offenbach. Onlangs speelde hij Spalanzani in “Les Contes d’Hoffmann” van J. Offenbach in het Palais des Beaux-Arts in Charleroi, en Escamillo in “Carmen” van G. Bizet.
Eerdere Producties
Maria-Valentina Billeci
Sopraan
Maria-Valentina Billeci heeft drie masterdiploma’s zang van het Conservatoire Royal de Mons. Ze heeft overtuigende ervaring in grote producties. In 2023 was ze laureaat van de Classic Academy georganiseerd door het Orchestre Philharmonique Royal de Liège (OPRL), voerde ze de Shéhérazade van Ravel uit met het OPRL, debuteerde ze in de rol van Michaëla in “Carmen” (G. Bizet) in het Théâtre équestre de Bretagne en nam ze deel aan het recital van Franse Mélodies rond Ravel, Debussy, Chausson en Fauré georganiseerd door het Brusselse operettetheater. Eerder nam ze deel aan talrijke andere opera- en operetteproducties, met name in het Palais des Beaux Arts in Charleroi (waar ze Berta speelde in “Il Barbiere di Seviglia” van G. Rossini), en als professioneel koorzangeres in het koor van de de Opéra Royal de Wallonie-Liège en de Munt in Brussel.
Jean-Denis Piette
Bas Bariton
Jean-Denis Piette behaalde in 2023 een masterdiploma orgel bij Jean-Baptiste Monnot aan het Institut Royal Supérieur de Musique et de Pédagogie (IMEP) in Namen. Tegelijkertijd studeerde hij zang bij Benoît Giaux en Françoise Viatour (bij wie hij ook afstudeerde in 2024). Zijn activiteiten leidden ertoe dat hij toetrad tot het programma van de MM Academy in de Koninklijke Muntschouwburg, eerst als koorzanger en later als solist in producties van “Parsifal”, “Falstaf” en “Pikovaya Dama”. Dit gaf hem de kans om samen te werken met Alain Altinoglu en Nathalie Stutzmann. Hij nam ook twee keer deel aan de operastudio van het Palais des Beaux-Arts in Charleroi, in producties van W.A. Mozarts ‘De Toverfluit’ en J. Offenbachs ‘De vertellingen van Hoffmann’, waar hij samenwerkte met Marcel Vanaud en Karine Van Hercke. In 2024, net nadat hij de rol van Sarastro vertolkte in de Opéra Grand Avignon, vertolkte hij́ een vervanger in de hedendaagse creatie Brodeck bij het Opera Ballet Vlaanderen en nam vervolgens deel aan het Concours International d’Art Lyrique de Namur waar hij de eerste prijs en de publieksprijs won.
Daniela Rodó
Musikaal Leider en Pianiste
Daniela Rodó studeerde aan de gerenommeerde Central Music School van het Moskouse PI Tsjaikovski Staatsconservatorium onder professor Anatoly Ryabov. Daarna behaalde ze een Bachelor in Piano Performance aan de Royal Academy of Music in Londen onder de voogdij van Diana Ketler en Pascal Nemirovski, en een Master met de hoogste onderscheiding aan het Conservatoire Royal de Bruxelles onder professor Aleksandar Madzar. Ze studeerde ook aan de Escuela Superior de Música Reina Sofía bij Dmitri Bashkirov en Denis Lossev. In 2021 ontving ze de prijs ‘Alumna Sobresaliente’ van Hare Majesteit Koningin Sofía van Spanje. Ze heeft meerdere malen als soliste opgetreden in het Nationaal Theater van Costa Rica voor verschillende Latijns-Amerikaanse staatshoofden. Ze heeft ook opgetreden voor Zijne Majesteit Felipe VI van Spanje en de ambassadeurs van de Europese Unie in Costa Rica. Daniela Rodó heeft opgetreden in de Verenigde Staten, Rusland, Engeland, Spanje en België. Ze heeft de eerste prijs gewonnen in verschillende internationale concerten, waardoor ze heeft opgetreden in theaters zoals de Weill Recital Hall van Carnegie Hall in New York.